گزارش تورتهرانگردی عکاسی تاسوعای حسینی » گردش آفرینان پارس گردش آفرینان پارس

گردش آفرینان پارس

منو

گزارش تورتهرانگردی عکاسی تاسوعای حسینی

گزارش تورتهرانگردی عکاسی تاسوعای حسینی – تور عکاسی ویژه محرم در روز تاسوعا با حضور ۳۰تن از عکاسان شهر تهران و با همراهی استاد حمید مهدوی راس ساعت ۱۱ از میدان شوش به سمت میدان قیام آغاز شد.در ابتدای راه آقای مهدوی راجب عکاسی و هدف این تور صحبت کردند و موضوع عکاسی را با شعر زیبای استاد ابتهاج مطرح کردند.
مسیر ابتدایی ما از میدان شوش بود که به سمت میدان قیام حرکت کردیم و در طول راه سرکار خانم نجات راهنمای تور تهرانگردی در مورد موقعیت منطقه برای عزیزان صحبت کردند
در میدان قیام کشتی بزرگی که در واقع بیانگر سفینه النجاه امام حسین بود به زیبایی هرچه تمامتر در گوشه میدان ساخته شده بود و سوژه جالبی بود برای عکاسان تور .پس از عکاسی از کشتی به سمت خیابان ری که در شمال میدان واقع بود حرکت کردیم و خانم نجات مارو با مسجد زیبای حضرت ابوالفضل آشنا کردند و در مورد قدمت بنای مسجد و اتفاقات آن صحبت کردند.
سپس به سمت چهارراه مولوی و محله قدیمی عودلاجان به راه افتادیم.در مسیری که به اتفاق می آمدیم دسته ها و هیأت های عزاداری یکی پس از دیگری نمایان می شدند.
به گذر عودلاجان و هیأت بسیار بزرگی که آماده حرکت بود رسیدیم و با آنها وارد گذر بسیار زیبا و مسقف عودلاجان شدیم گذری که خود به تنهایی برای گرفتن عکسهای زیبا کافی بود حالا به این فضا رد شدن از کوچه پس کوچه های تنگ و باریک “بانو” “حاجیها” “حکمت” و دیدن عزاداری پرشور و حال مردم محله و دیدن آیین های مذهبی در این روز خاص رو هم اضافه کنید.
با دسته عزاداران محله همراه شدیم و به بقعه پیرعطا رسیدیم.در واقع این بقعه در محله کلیمیان واقع شده و از بناهای زمان فتحعلی شاه قاجار می باشد. داخل بقعه صفای خاصی دارد و دورتادور بقعه کتیبه هایی با اسامی متبرکه و اشعار مذهبی و همچنین علامت قدیمی که متعلق به هیأت جوانان پیر عطاست به چشم می خورد.
پس از پایان مراسم مهمان سفره امام حسین بودیم و از نذری خوشمزه ای که نصیبمان شده بود لذت بردیم و دوستان عکاسمان دقایقی را استراحت کردند.در راه بازگشت به تیمچه اکبریان رسیدیم در واقع این تیمچه اولین بانک در ایران بوده که حالا به رستورانی زیبا و سنتی در دوطبقه تبدیل شده .عکسی به یادگار گرفتیم و با پیمودن گذر و خارج شدن از آن در واقع تور عکاسی ماهم به اتمام رسید.
در همین راستا برنامه های متنوع دیگری عکاسی در راه است که از علاقه مندان دعوت میشه تا در این گردهمایی ها شرکت کنند.